PEDRES A L'ESPAI MIGDIA
Pedres · Curs 2025-2026
Al llarg d’aquest curs, els infants han mostrat una evolució molt positiva tant en l’espai de menjador com en els moments de joc i convivència al pati. S’han observat avenços significatius en les relacions socials, l’autonomia i els hàbits alimentaris, contribuint al benestar i al desenvolupament integral del grup.
Pel que fa al menjador, els nens i nenes han anat adquirint progressivament millors hàbits alimentaris. Cal destacar especialment la seva predisposició a tastar nous aliments, sabors i textures, mostrant una actitud més oberta i receptiva que a l’inici de curs.
També s’ha observat una millora important en el consum de verdures i amanida, ja que molts infants que inicialment només acceptaven quantitats molt petites ara en mengen amb més normalitat i confiança.
A nivell de convivència, el grup ha evolucionat cap a una major cohesió. S’ha afavorit la relació entre tots els infants i s’ha observat una disminució de les dinàmiques de segregació per gènere, donant pas a grups de joc més diversos i inclusius. Actualment, nens i nenes comparteixen espais, activitats i interessos amb més naturalitat, establint vincles més amplis i enriquidors.
Més enllà del menjar
Des del nostre punt de vista, el temps de menjador és molt més que un espai destinat a l'alimentació i al joc. És també un espai educatiu que ofereix nombroses oportunitats d'aprenentatge, convivència i desenvolupament personal, on es duen a terme activitats i propostes amb una clara intencionalitat pedagògica.
Per això, durant uns mesos del curs, també es va desenvolupar el projecte «Més enllà del menjar», format per diferents propostes dinamitzades pels monitors i monitores del servei de menjador.
Aquestes activitats es van organitzar de manera rotativa, de manera que cada monitor anava canviant de grup i podia compartir la seva proposta amb totes les classes d’Infantil. Aquesta iniciativa va permetre als infants relacionar-se amb diferents referents educatius i participar en activitats variades i enriquidores.
Entre les propostes realitzades hi havia sessions de contacontes, activitats de creativitat utilitzant diferents materials i tècniques artístiques, el Bingo Creatiu, jocs amb pilotes i altres dinàmiques lúdiques pensades per fomentar la imaginació, la participació, la cooperació i la convivència entre els infants.
També s’ha evidenciat una millora en la gestió dels petits conflictes quotidians. Progressivament, els infants han anat desenvolupant estratègies de comunicació més adequades, intentant expressar les seves necessitats, escoltar els companys i buscar solucions de manera més dialogada abans de recórrer a l’ajuda de l’adult.
Convivència, joc i creixement
Durant les estones de pati, s’han generat nombroses oportunitats de joc compartit i relació social. Els divendres, tots els infants d’Infantil, des d’I3 fins a 1r de Primària, es troben al Pati d’Aire, un espai que afavoreix la convivència entre diferents edats.
Aquesta experiència els permet relacionar-se amb companys i companyes més grans o més petits, enriquint les seves habilitats socials a través del joc lliure. Espais com el sorral, les hamaques i les diferents propostes de joc són especialment valorats pels infants, que hi gaudeixen d’estones de diversió, exploració i descoberta.
A més, al pati de 1r s’ha incorporat un espai de bicicletes que ha tingut una gran acollida entre els infants. Aquest recurs, compartit amb altres grups d’Infantil, fomenta tant el desenvolupament motriu com el respecte pel material comú i la convivència entre grups. Els nens i nenes en gaudeixen molt i mostren un gran interès per aquesta proposta.
Finalment, també s’ha observat una relació cada vegada més positiva amb els alumnes de 1r de Primària dels grups propers. Durant les estones de pati és habitual veure com es barregen espontàniament, comparteixen jocs, creen noves amistats i participen en activitats conjuntes de manera natural, generant un ambient de convivència enriquidor per a tothom.
En conjunt, valorem molt positivament l’evolució del grup durant aquest curs. Els infants han crescut en autonomia, en habilitats socials i en hàbits saludables, consolidant un clima de convivència cada vegada més positiu, respectuós i inclusiu. Estem molt satisfets dels progressos assolits i de les experiències compartides al llarg d’aquest curs, que han contribuït al creixement personal i social de tots els nens i nenes.
